Allmänna villkor Lomma Seglarskola

Dessa villkor gäller vid bokning av kurser hos Lomma Seglarskola AB. Vid frågor eller funderingar angående villkoren tveka inte att ta kontakt med oss på info@lommaseglarskola.se

Bokningsbekräftelse

Efter att ha tagit emot din bokning skickar vi en bokningsbekräftelse. När kursen sedan närmar sig skickar vi faktura och mer information.

Ångerrätt

Fram tills 7 dagar innan kursstart har du rätt att ångra bokningen och få hela kursavgiften tillbaka. Efter detta debiteras hela kursavgiften.

Betalning

Betalning sker via faktura med 30 dagars förfallotid räknat från den dagen då fakturan mailas ut eller senast vid kursstart. Förfallodatum står alltid på fakturan.

Inställd kurs

Vid händelser som gör att vi inte kan genomföra kursen som planerat (t.ex. extremt väder) har vi rätt att ställa in kursen. Om vi skulle ställa in en kurs erbjuder vi alltid ett nytt kurstillfälle eller betalar tillbaka kursavgiften motsvarande den del som återstår av kursen.

Sjukdom

Vid plötslig sjukdom eller annan oförutsedd händelse under kursen vilket leder till att deltagaren inte kan fullfölja kursen ersätter vi inte deltagaren.

Presentkort

För att använda presentkort görs en normal kursanmälan på hemsidan och ange presentkort i meddelandefältet. Presentkortet är giltigt under säsongen angivet på presentkortet och kunden är själv ansvarig för att boka plats. Observera att kurser ges normalt under juni-augusti. Se till att boka i tid.